Relacja z Targów!

14 Targi Książki w Krakowie już za nami. Dla każdego miłośnika literatury jest to niebywałe święto. Nigdzie nie można tak łatwo zdobyć autografu, porozmawiać z autorami czy kupić książki z super rabatami. Było ciepło i strasznie duszno! Frekwencja dopisała i momentami ciężko było się przecisnąć alejką. Mimo tych niedogodności absolutnie nie żałuję i gdybym miał cofnąć czas pojechałbym jeszcze raz… i to najlepiej na kilka dni!

Żeby zbędnie nie zanudzać pochwalę jeszcze tyko panów ochroniarzy! Tak kulturalnej obstawy nie spotkałem chyba nigdy. Nie zauważyłem najmniejszych objawów zdenerwowania z ich strony, a wierzcie mi że momentami musieli wykazać się świętą cierpliwością. Zbłądzonych zawracali, dzieciaki łapali, wiedzieli gdzie są bankomaty, przystanki, parkingi… Naprawdę wielkie brawa!

No to lecimy:)

Wejście witało na kolejkami, ja na szczęście byłem z samego rana, dzieki czemu jak widać – luzik był:) Pozdrawiamy miłe panie z rejestracji!

 

 

 

Na starcie witało nas wielgachne stoisko Agory.  Ceny nie powalały obniżką, za to furorę wśród panów wzbudzała pani na zdjęciu 😉

 

 

 

 

Jedna z kilku klimatycznych kafejek na Targach.

 

 

 

 

 

 

Widok na jedną z alejek Targowych. Zauważanie pewnie tą dziwnie małą ilość ludzi? Jak wspomniałem – byłem z rana. Najdalej za godzinkę na tym zdjęciu było by jedynie morze głów.

 

 

 

Półka sławy wydawnictwa Media Rodzina. Flagowe ich produkty czyli pan Poter i Narnia – na pierwszym planie. Po lewej na samej górze nówka! Narnia w jednotomowym pięknym wydaniu. Straciłem rachubę, które to już wznowienie. Nie pozdrawiamy pani w długich włosach. Jakoś nie chciała się odsunąć z kadru.

 

 

 

 

 

Stoisko wydawnictwa EGMONT. Ładne prawda? Mnie się podobało:) Na pierwszym planie książeczki dla dzieci, komiksy i inne w ogóle nie interesujące nas rzeczy. Z drugiej – niewidocznej na zdjęciu stronie, wystawione były gry planszowe, logiczne i inne. Wypas stoisko:)

 

 

 

Gandalf reklamował pewną księgarnię internetową. Uwaga konkurs! Pytanie brzmi którą księgarnie reklamował Gandalf? Odpowiedzi proszę wstawiać w komentarzu. Nagrodą będzie własna satysfakcja z wysiłku włożonego w wydedukowanie rozwiązania:)

 

 

 

 

 

Stoisko REBISU kusiło głównie  książkami historycznymi. Trzeba przyznać, że akurat mają ciekawe nowości. Co do tej pani dziewczyny na pierwszym planie, zauważyliście jaki ma zaniepokojony wyraz twarzy?

 

 

 

Fajne i oryginalne stoisko ZNAKu. Największe hity to nowy Hołownia, „Rock mann” pana Manna czy „Stokrotka w śniegu”. upusty mieli zaprawdę zacne, co jednak i tak mnie nie skusiło… w sumie nie wiem dlaczego.

 

 

 

 

 

 

Kolejne nietypowe stoisko z książkowym… minaretem? na środku. Jak widać na pierwszym planie diety, saga Królowie Przeklęci i seria o Mojrze. Reszta to paranormalne romanse, ale tak szczerze – czyta to ktokolwiek? Po lewej chowają się nieskutecznie wyjątkowo sympatyczne panie z wydawnictwa. Pozdrawiamy!

 

 

 

 

 

W.A.B. przebogate stoisko! Czego tam nie było. Mocno promowana Diablica pióra Katarzyna Berenika Miszczuk oraz Steffen Moller.

 

 

 

 

No i dotarliśmy do jednego z najciekawszych stanowisk. Prószyński i S-ka przede wszystkim rządzili na polu upustów. Widoczne 25% to tylko podstawa. Ja zszedłem z pomocą kilku kuponików do 30%:) Cóż tam mieli ciekawego. Nowy Oscar Scott Card, „Listy” Tolkiena i “Śniło ci się” Toma Holta. Serię Nowej fantastyki, Kinga, Nore Roberts…

 

 

Widok ogólny ze stosikiem Olesiejuka na pierwszym planie. W tle widać ciekawą konstrukcję wydawnictwa Sonia Draga, z lewej Wab i ledwo widoczny Prószyński. Wciąż jeszcze uciekam przed główną falą ludzi!

 

 

 

 

Chciałem kupić sobie Pagnola, i w całym tym młynie zapomniałem! Zostało mi na pocieszenie zdjęcie. W tle stoisko Espritu i pani która robi kuku za książkami

 

 

 

 

 

 

 

Przebogate stoisko Wydawnictwa Literackiego. Nie będę wymieniał hitów, ponieważ oni przywieźli same bestsellery! Największy hit? Zapytacie. Cóż… kompletny pakiet Ani z Zielonego Wzgórza… stoi na 1 planie na ladzie.

 

 

 

Grupa Publicat miała sporo ciekawych pozycji. Większość ludzi jednak (zupełnie zasadnie) interesowała się jednak wyłącznie nowym Nesbo i Reksiem!

 

 

 

 

Stoiska Galerii Książki. To tutaj rozgorączkowane fanki i zupełnie spokojni fani twórczości pani Canavan zyskiwali ukojenie. Pozdrawiamy przemiłą panią widoczną na zdjęciu!

 

 

 

 

 

 

Kucharz Mamma Mia na stoisku z grami planszowymi, karcianymi i innymi. Ujął mnie swoim zaangażowaniem w klejenie nalepek:)

 

 

 

 

 

 

 

Stoisko Gandalfa. Widzicie te tłumy na zdjęciu? Największą atrakcją jaką u nich wypatrzyłem była możliwość wygrania czytnika.

 

 

 

 

 

Oto wszystko co Fabryka Słów przywiozła na Targi. Takie wydawnictwo i brak własnego stosika… oceńcie to sami (ich książki wystawiał Olesiejuk).

 

 

 

 

 

 

A tego pana znacie? Wojciech Cejrowski w całej okazałości. Równie zasadniczy co w TV i bardzo dobrze!

 

 

 

 

 

 

 

 

I to tyle! Już się doczekać nie mogę kolejnych Targów!

Pozdrawiam!

  1. Wow, świetna robota, normalnie jakbym tam była 🙂 a Gandalf… to by było zbyt proste… Na pewno reklamował Merlina! 😛

  2. Świetna relacja, zdjęcia po powiększeniu trochę niewyraźne, ale naprawdę doceniam, że każde opisałeś 🙂 Ludzie skarżyli się, że rabatów prawie nie było, a Ty widzę zadowolony byłeś? Ach, chciałabym kiedyś pojechać na jakieś targi, ale trochę bym się wstydziła odezwać do pisarzy :]

  3. Mi również marzy się wyjazd na targi. Może uciułam na przyszłoroczne?

    A swoją drogą, chciałam Ci powiedzieć, że tak mnie skusiłeś recenzją, że część rabatu wykorzystałam na zakup obydwu tomów „Opowieści z meekhańskiego pogranicza”, kusicielu :p

    Aaa, „Muchę” dostałam już do recenzji, asasasa!

  4. zazdroszczę 🙂 pięknie to wszystko wyglądało. No właśnie… Fabryka marnie bardzo 😉

  5. Magda
    Zgadłaś! Widzisz wiedziałem, że ktoś to rozgryzie:D

    kornwalia
    Zdjęcia było mi trudno robić, bo aparat ma kiepską stabilizację, a musiałem się baaardzo spieszyć z pstrykaniem, bo ludzie wszystko zasłaniali:( Stąd te nieostrości:(
    Rabaty były kiepskie, ale ja byłem przygotowany i brałem udział w akcjach takich jak: książki dla bibliotek ( w zamian dawali kupony rabatowe).

    Agnieszka
    No mam nadzieję, że za rok się tam widzimy:)
    Pochwalam wybór:) Sama wiesz, że ja byle czego nie polecam:) O MUCHA rządzi!:D

    Edith
    Fabryka bardzo marnie, ale oni na targi nigdy nie przyjeżdżają. Na szczęście reszta dopisała prawie w komplecie:)

  6. Niby kolejna relacja z targów, a humor od razu się poprawia 🙂 Co tam książki – pośmiałam się!

    • I to mnie cieszy, bo dokładnie taki miałem zamiar:) Zresztą od samego chodzenia po stoiskach było sporo śmiechu:)

  7. A ja po raz kolejny żałuję,że nie mogło mnie być na Targach 😉 W przyszłym roku będę musiała się wreszcie zmobilizować i ruszyć swój tyłek z drugiego końca Polski 😉 Ale co mi tam skoro naprawdę warto.

    Stanowisko Wydawnictwa EGMONT faktycznie prezentuje się bardzo ciekawie 😉

  8. Świetna relacja! Czytałam z uśmiechem na twarzy 😀

    Świetne stoiska i ładne panie na zdjęciach! 😉

  9. Ja również dziękuję za relację i zdjęcia. Nie mogłam tam być, ale chociaż w ten sposób przybliżę sobie tę wspaniałą imprezę.

  10. Ale że Pagnola nie nabyłeś? Wstydziłbyś się! 😛

  11. Dzięki za taką szczegółową relację. Mogę sobie wyobrazić, że również tam byłam 😉 Widok stoisk z taką ilością książek to po prostu uczta dla moich oczu!

  12. Lena
    EGMONT fajne miał stoisko a na Targi ruszyć się polecam bo warto!:)

    atram
    Dzięki:) Ładne stoiska było hehe…;)

    Beatrix
    Cieszę się i polecam:)

    Grzesiek!
    No wstydzę się:) żebyś wiedział:) Chyba sobie go zamówię po prostu;)

    Susie
    Polecam się:) No wiesz, dla mojej samokontroli te pełne książek stoiska były niezłym wyzwaniem:)

    • Patrykowski_
    • Listopad 20th, 2010

    To nie był Merlin, czy nie wiecie, że istnieje takie wydawnictwo „MAG” ?

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

