Stosik #11

Miał być w niedzielę, a jest dzisiaj. Trudno:) Mały poślizg jednak sprawił, że będzie to stosik bardziej zróżnicowany!

Oto stosik dla taty:

Tym razem stosik ma czysto łowiecki charakter:

1. „Czarodziejski statek” Robin Hobb – Wszyscy ją tak chwalą, więc postanowiłem zerknąć, o co w tym wszystkim chodzi. Poniewczasie dowiedziałem się, że od serii „Kupcy i ich żywostatki” lepiej nie zaczynać, ale co to dla mnie:)

2. „Ogrody księżyca” Steven Erikson – I tom Malazańskiej księgi poległych. W sumie tomów jest 10, z czego niektóre podzielona na dwie części. Ponoć warto i ja zamierzam to zgłębić:) Przeraża mnie jednak czcionka! Istny maczek! Ja nie wiem kto wpadł na ten pomysł. Chyba będę musiał sobie lupę zakupić…

3. „Pies w studni” Marcin Wolski – pierwszy tom mało znanej i niedocenionej trylogii. Długo polowałem na nią. Niełatwo ją w tej chwili kupić, ale jakoś się udało:) Jestem już pod koniec i… ciężko będzie mi ją ocenić. Recenzja wkrótce.  Niełatwa książka.

4. „Nocny patrol” Siergiej Łukjanienko – Film widziałem, w grę grałem a książki nie czytałem. Maks mi o tym autorze ostatnio przypomniał i mam!:)

5. „Ostatni powiernik pierścienia” Kirył Jeskow – Drugą część posiadam już od dawna, a pierwszej nijak znaleźć nie mogłem, aż do teraz:) Alternatywna historia Śródziemia, wskazująca, że elfy i ludzie zafałszowali historię przedstawioną przez Tolkiena. „Profanacja” – tak się czasami określa ten dwuksiąg:) Doczekać się nie mogę:)

6. „Ksenocyd” i „Dzieci umysłu” Orson Scott Card – Na fali „Gry Endera” wszedłem już w posiadanie prawie całej serii. Pytanie tylko, kiedy ja to przeczytam. Pragnę jeszcze podziękować Kindze, za argument, który spowodował, że dokupiłem  serie… Ehhh:)

A teraz stosik dla syna!:)

Lecimy od góry:

1. „Idę do dentysty” – Thriller medyczny. Nominowany do nagrody „Wszystkie Palce Dentysty” i „Spokojnego starego”. Laureat „Zombla” i „World Mounth Award”.

2. „Wizyta u lekarza” – Drugi z kolei thriller medyczny, tym razem jednak z elementami komedii. W przeciwieństwie do poprzedniej pozycji, w tym wypadku nic mojemu bohaterowi nie przeszkadza w swobodnym testowaniu strun głosowych:) (słuch pediatry jest dość ważny i należy go szanować)

3. „Już sprzątam” – Poradnik. Niby nie potrzebny, ale… Jak wiadomo, poradników nigdy za wiele:)

4. „Mój kolega nocnik”  – Kryminał. Gdzie podział się nocnik? Może ktoś wyrzucił go za okno? Kto i jaki miałbym motyw? Nagroda „Pampersa” i „Suchapupa”. Trzyma w napięciu, aż do pełnego ulgi finału…

5. „Myszka Precelka nie umie się dzielić” – Reportaż z podróży Precelka do kraju sera. Sporo przemyśleń i ciekawych spostrzeżeń powoduje, że książka posiada wielką moc uświadamiania.  Zdobywca wielu wyróżnień, między innymi „NieDrap”, „NieGryź” i „NieBij”.

6. „Wlazł kotek na płotek. Popularne i lubiane utwory dla dzieci” – Świetna książeczka! Pełna piosenek, wierszyków i rymowanek. Pewnie ją zrecenzuję, bo warta jest wydania tych 25 zeta:) Zobaczymy jak młody się na nią zapatruje… za jakieś 10 minut:)

7. „Tupcio Chrupcio. Żegnaj pieluszko” – Naczytałem się o Tupciu u Maleństwa i Sabinki no i zakupiłem na próbę:) Oświadczam, że test zakończył się sporym sukcesem:) Młody chce więcej:)

To by było tyle:) Nazbierało się, a właśnie piętrzy się kolejny stosik:) Na razie fundamencik, ale całkiem konkretny:)

Tradycyjnie mały plan na najbliższe dni:) Kolejność przypadkowa: „Pies w studni” Wolskiego, „Morderstwo pod cenzurą” Wrońskiego, obiecane „Traktory”, „Tupcio Chrupcio”, „Eremanta” Skalskiej.

Zdradzę na koniec, że szykuje się konkursowo w najbliższym czasie. Poza tym minąłem 1500 komentarz i lada moment, wedle mojego kaprysu padnie nagroda za np: 1566… 1666… jak zawsze nikt nie wie kiedy:) Nawet ja sam ];->

Podzrawiam serdecznie!

Ave!

Pablo

  1. Hahahaha a ja myslałam, że znajdę cosik babskiego na tym stosie , rozczarowałeś mnie ;o)

    Młodego stos mi się podoba :O)
    Cieszę się, że Tupcio przypadł małemu do gustu, nasz młody go bardzo polubił :O) każe sobie go czytać kilka razy ….pewnie juz na pamięć zna ….

    • klkaja
    • Luty 10th, 2011

    Ooooj, muszę się „zaczaić” na „Ostatniego powiernika pierścienia” i drugą część (jakkolwiek brzmi jej tytuł) – jej nawet nie wiedziałam o istnieniu takiej książki!!! Muszę ale to muszę ją dopaść!🙂

    A medyczne thillery i nocnikowe kryminały zapowiadają się niesamowicie😉

  2. Powiem tak – podoba mi się Twój stosik, ale do Młodego nie masz startu:)
    Tyle nagrodzonych pozycji, no,no…

    Przy okazji – ile młody człowiek liczy sobie wieku?

  3. jakie stosy🙂 czekam na recenzje🙂

    • klkaja
    • Luty 10th, 2011

    No i „Ostatni powiernik pierścienia” t.1 + t.2 zamówione😉

  4. „Nocny patrol” czytałam – nie ma chyba nikt pojęcia jak mi się ta książka podobała. Przeczytałam wszystkie patrole. I obejrzałam filmy.
    I muszę przeczytać jeszcze raz…
    A te thrillery i kryminały dla synka – świetne.🙂 Moim córkom już nocniki i inne takie niepotrzebne, ale o tym sprzątaniu to może, może… Żeby działało chociaż…

  5. jak zwykle nic nie znam😦

  6. czytając Twojego posta bardzo potrzebowałam nagrody „Pampersa”, mało się nie … ze śmiechu😉

    Niestety z przykrością stwierdzam że stos numer 2 bardziej mnie zainteresował. Cenię sobie thrillery medyczne i książki podróżnicze😉

    p.s prawda, że teraz książki się nie smucą? W kupie zawsze raźniej😉

  7. Powiem Ci szczerze, że nie osobiście urzekł stosik Alka. Takie już chyba moje zboczenie, a że dawno nie czytałam żadnej książki dla dzieci to już insza inszość. Z miłą chęcią bym po coś takiego sięgnęła. Poczytam Młodemu, a co tam🙂

    Konkurs jest oczywiście mile widziany ale już dla samej dobrej zabawy, więc poproszę o jakieś twórcze zadanie co bym się mogła wykazać ;))

    Swoją drogą może znowu schowam się za zasłoną i będę podpatrywać przygotowania do rywalizacji?

  8. O, gdzie dorwałeś pierwszy tom Powiernika? Jakoś też nie mogę dorwać, a drugi stoi sam taki biedak na półce😉

    Hobb czytałam tylko 2 pierwsze tomy Trylogii Skrytobójca i były super! Chociaż Statki to ponoć faktycznie nie jest ta trylogia od której się powinno zaczynać znajomość z tą autorką😉

    A opisy książek dla Smyka boskie, uśmiałam się jak głupia😉

  9. O jaką grę związaną z Nocnym Patrolem chodzi? Jestem zaintrygowana – ubóstwiam te książki, film też mi się podobał, ale o grze pierwsze słyszę!

  10. Stosik zacny.
    Zdradź, gdzie dorwałeś „Ostatniego powiernika…” i czy jest więcej egzemplarzy bo bym chętnie uzupełnił.
    Btw. Łukjanienkę mogę polecić w ciemno, wszystkie książki. Jak zacząłeś cykl „Patroli”, to przed Tobą długa lektura, bo jeszcze „Dzienny…”, „…Mroku” i „Ostatni…”. A poza cyklem, polecam przeczytać „Brudnopis” i „Czystopis” jego autorstwa. Rasowa fantastyka w rosyjskim wydaniu🙂

  11. A ja czekam na recenzję Wolskiego… właśnie siedzę w księgarni internetowej Matras i zastanawiam się nad kupnem „Eurodżihadu”… Czytałeś może?🙂

  12. A co to za argument dotyczący kupienia serii o Enderze?
    W każdym razie,w tym roku zamierzam powtórzyć sobie cz. 1, żeby móc rzucić się na następne🙂 I Łukjanienko zazdroszczę, bo filmy były bardzo dobre. A Hobb jest bardzo sprawna, ale rozgrywa utarte schematy wymyślone przez innych, to tylko rozrywka, nic więcej, niestety.

  13. Niesamowite… pierwszy raz nie zazdroszczę komuś książek, ponieważ ja sama mam stos wspaniałych lektur.😀 Co nie zmienia faktu, że masz bardzo ciekawe książki (nawet te dla syna!) do przeczytania; szczególnie zainteresował mnie Nocny Patrol z pierwszego zdjęcia, bo kiedyś planowałam przeczytać książki tego autora, ale jakoś zawsze zapominałam zapytać się o nie w bibliotece.😉

  14. Ale okazy!! Zazdroszczę i gratuluję stosików:)) Thrillery medyczne wymiatają:D. Pozdrawiam!

  15. Sabinka
    Babskie coś obiecałem na Marzec i postaram się nie zawieść:) Ale to ma być niespodziewajka, więc w stosie nie będzie, o nie!:)
    Co do Tupcia to jest genialny:) Napiszę recenzję i zapukam chyba do Wilgi:)

    klkaja
    Hehe no ciekawie się zapowiadają te książeczki nie?:) Zadziałałaś nadzwyczaj sprawnie i szybko:)
    Nocnikowe opowieści to… niekończąca się opowieść;)

    anek7
    Wiem, że do młodego nie mam startu:) No ale co poradzić:)
    Aleksander ma 2 latka i 9 miesięcy, prawie:) Czytam mu od kiedy miał pół roczku, więc ma mocne nawyki czytelnicze:) Mimo wygadania (pyskaty jest) nocnik to temat tabu…

    edith
    Z tych stosów to oj nieprędko:) Chociaż…;)

    Beatrix
    Właśnie z tym Nocnym patrolem, to już się kilka lat za niego zabieram i nareszcie wygląda na to, że się uda:) Film oglądałem na tyle dawno, że go nie pamiętam za bardzo – to plus:)
    Zacytuję mojego ojca: „jak czytanie nie zadziała, zawsze mocna książką pyknąć po głowie… w celach edukacyjnych”😉

    Mary
    Tupcia Chrupcia nie znasz?:) Toż to Bruce Willis naszych młodziaków:)

    Kinia
    Hehe:) Starałem się jak mogłem z tymi opisami:P Nagroda Pampera jest jednak mocno prestiżowa;)
    Alek zawsze mnie przebija, więc mnie nie dziwi jego dominacja i tutaj:)
    A co do serii to masz rację, jakoś raźniej na półkach;)

    Lena
    Hmm Twój Młody, gdybyś mu Żegnaj pieluszko poczytała… no wolę nie myśleć;)
    Tak jest! Będzie twórczy!:) Obiecuję:) A zasłony przezornie zdjąłem, także będziesz miała wyzwanie:)

    Aga
    Miałem właśnie z nim problem, ale Merlin okazał się zbawienny, oni są naprawdę niesamowici!
    Hobb i tak stoi daleko w kolejce, ale myślę, że nawet jak od statków zacznę to się tragedia chyba nie stanie:)
    Starałem się z opisami, dzięki:)

    Sheila
    Poszukaj gry „Straż nocna”, ale ostrzegam że nie jest wysokich lotów. Chyba kiedyś była dodana do CD-Action…

    fri2go
    Merlin:) Zastosowałem ciekawą taktykę: wybrałem kilka słabo dostępnych książek i zamówiłem w Merlinie. 1.5 miesiąca czekałem, ale udało im się każdą jedną znaleźć! Warto!:)
    Zdaję sobie sprawę, że wtopię z Łukjanienką, ale jeżeli rzeczywiście pisze tak dobrze, to nie będę miał czego żałować:)

    Isabelle
    Recenzja Wolskiego około… poniedziałku:) Eurodzichadu nie czytałem niestety.

    kornwalia
    Kinga twierdzi, że serie trzeba kolekcjonować, żeby nie były smutne na półce:) Jak dla mnie argument dobry, jak każdy inny;)
    Planuję za jakiś czas tom II Endera połknąć, więc recenzja będzie na pewno:)
    Myślałem, że Hobb to będzie coś więcej… w sumie jednak dobrze czasami coś lekkiego przeczytać. Dzięki, że mnie uprzedziłaś, nastawię się odpowiednio:)

    Lenalee
    Fajne uczucie nie zazdrościć co?:) Ten Nocny patrol chodzi za mną już hoho czasu:) Czas się z nim wziąć za łapy:)

    kasandra
    Tobie chyba szczególnie bliska jest pozycja nr2 ze stosu drugiego;) Znając życie i tak nic nie pomoże, ale ja się łatwo nie poddaję;)
    Pozdrawiam!

  16. Patrole są przecudne, zachwyciły mnie strasznie (książka, bo film odrzucił)! Bardzo jestem ciekawa, jakie będzie Twoje zdanie.:) A Hobb bym Ci chętnie podprowadziła z tego stosika.;)

  17. Młody oświadczył, że odmawia współpracy w tej kwestii. No cóż… Trzeba obejrzeć się za nową ofiarą😉 W ostateczności zostaje zawsze Rambo😉

    No ja myślę, że będzie twórczy😉 Swoją drogą byłam u Ciebie przed chwilą i po zasłonach faktycznie nie ma śladu. Dobrze, że pod stołem było trochę miejsca, bo inaczej musiałabym się kisić pod łóżkiem… A gdyby tak wejść w spółkę z Alkiem?

  18. Ja przygodę z Robin Hobb zaczęłam właśnie od Żywostatków i żyję😉 Ciekawa jestem Twojej opinii.

    Ręki sobie nie dam uciąć, ani palca nawet, ale sądzę, że świat Łukianienki w Patrolach do Ciebie przemówi.

  19. Widzę że bierzesz się za „Malazańską Księgę Poległych”, nawet nie wiesz jak Ci zazdroszczę!:P Najbliższa biblioteka (której katalog jest dostępny w sieci) posiadająca tę sagę (choć chyba nie w całości), znajduje się ponad 100km ode mnie!:P To jednak trochę za dużo🙂 Natomiast kupno całej serii…:)
    Z niecierpliwością czekam na recenzje, podobno w parze z sagą „Pieśni Lodu i Ognia” Martina jest nazywana kanonem fantastyki🙂
    Do tego dochodzi „Nocny patrol”, osobiście właśnie kończę „Brudnopis” i powiem szczerze że bardzo mi się podoba język Łukjanienki i wplatane w treść książki prywatne opinie i przemyślenia, ciekawe jak to wygląda w „Patrolach” i w twoim „obiektywie”🙂
    Za Endera planuję się zabrać w najbliższej przyszłości, zatem zrecenzuj całą sagę i wydaj ostateczny werdykt!:) Będę miał nie lada wgląd w jakość tych książek.
    Pozdrawiam

    • Kaja
    • Luty 11th, 2011

    A gdzie stosik dla mamy ? ;P

  20. Mam nadzieję, że „Ostatni powiernik pierścienia” pójdzie w pierwszym rzucie i niedługo już zobaczymy recenzję🙂

  21. No, w końcu książki, które znam i wcześniej czytałam🙂. Mogę przestać mieć kompleksy. Pozostaje mi zatem już tylko życzyć miłej lektury i oczekiwać niecierpliwie recenzji (zwłaszcza tej jednej :D). Pozdrowienia.

  22. Buuuu, chyba im wyczaiłeś ostatni egzemplarz i zdjęli ze strony jedynkę😉 A przynajmniej ja nie widzę takiej opcji pod tym autorem: http://merlin.pl/Kiryl-Jeskow/browse/search/1.html?offer=O&sort=rank&person=Kiryl+Jeskow

  23. za oknem plucha, mam chandrę
    dla poprawy nastroju przyszłam sobie jeszcze raz przeczytać opis stosiku Alka😉
    Już mi lepiej😉

  24. „Nocny patrol” czytałam i wciągnął mnie. Dobra książka.

    A i gratuluję stosu.

  25. Moreni
    Łukjanienka planowany jest na… emmm wiosnę:) A Hobb tak łatwo nie puszczę;)

    Lena
    Zaczynam się bać;) Swoją drogą, coś mnie łaskotało kiedy mijałem stół:P
    Czułem, że Młody wymięknie jako tester:) Alek za to pewnie z chęcią by się pisał:)

    grendella
    O widzisz! I takiej opinii była mi trzeba!:) Mam nadzieję, że tez przeżyję:)

    Maks
    „Biorę się” to za dużo powiedziane:) Miałem okazję kupić po taniu, więc pomyślałem „Czemu nie!”. Trochę mnie zniechęca czcionka… no ale pewni się wezmę za serię:) Małymi kroczkami:)
    Endera polecam dla samej pierwszej części bo jest genialna. Ponoć potem, im dalej, tym słabiej. Zamierzam jednak kontynuować przygodę jak tylko będę miał luzik:)

    Kaja
    Książek kucharskich nie będę przecież wrzucał:)))

    Justek
    Przyznam się, że nie wiem kiedy pójdzie:) Serce chciałoby szybko, ale kolejka priorytetowa jest nieubłagana:(

    Intueri
    Pojawi się wszystko w swoim czasie:)

    Aga
    No rzeczywiście nie ma. Szukałaś na aledrogo itd?

    Kinia
    Dzięki:) Muszę popracować nad motywami humorystycznymi:)

    Elina
    Dziękować:) Ten Nocny patrol jest naprawdę tak dobry?:) Prawie każdy o nim wspomniał:)

  26. Kurcze! A myślałam, że uda mi się być niezauważalną i w ogóle. No nic! W takim razie będę kombinować dalej… Kilka miejsc na pewno by się znalazło… Tylko proszę nie rozstawiać nigdzie pułapek na Mole Książkowe!

    Młody lubi być testerem, jednak tylko wtedy jeśli chodzi o jedzenie. Przy robieniu pierogów ruskich nawet nie ma mowy o wygonieniu go z kuchni. Ale najważniejsze, że czyta samodzielnie. Lada dzień chce się wziąć za „Szaleństwo Aniołów”😉 Ciekawa jestem jak mu się spodoba. Zresztą co ja się martwię… Ważne, że sama osobiście (mimo uprzedzeń) przeczytałam ją od początku do samego końca.

    A skoro Alek z miłą chęcią pisałby się na ten spisek, to muszę najpierw wykombinować jakieś ciekawe warunki naszej niezobowiązującej umowy😉

  27. Sprawdziłam dzisiaj Aledrogo i wychodzi na to, że dwie aukcje są, ale obydwie oferują komplet😉 Na razie napisałam do tego, który oferuje tańszy komplet, czy istniałaby możliwość wystawienia aukcji z tomem 1, zobaczymy. Najwyżej będę miała dubel😉

    • Edit: pan się nie zgodził na sprzedaż osobno. Mam zagryzkę😉 Chce ktoś może odkupić drugi tom?😉

  28. Ejj, Wolski nigdy nie jest łatwy😉

    Alternatywna historia Śródziemia? Pożyczysz?

  29. Stosik jak zwykle chętnie bym Ci podkradła. Zwłaszcza tego Ostatniego powiernika😉

    Carda próbuję właśnie próbuję skończyć Pamieć Ziemi. Nie bardzo porwałam mnie ta książka, ale seria Endera jest chyba lepsza.

    Za Hobb mam zamiar zabrać się już od jakiegoś czasu, tylko cały czas nie mogę się zdecydować od czego zacząć.

    Czekam niecierpliwie na recenzje🙂

  30. Lena
    Alek zrobi wszystko za puzzle z Zygzakiem McQuinem:) 30-100 części:P
    U mnie w domu nie ma pułapek na mole książkowe;) W końcu sam sobie na siebie sideł nie będę zakładał:)
    Przekaż młodemu, że solidaryzuję się z nim, w jego skłonności to gastronomicznych testów!:D

    Aga
    Pożyczkę zawsze możemy urządzić,jak tylko przeczytam:) Wtedy zresztą okaże się, czy warto:)

    Madzia
    Nie jest, nie jest… Pies to książka… dziwna, ale jednak warto ją przeczytać:)
    Jasne:) Jak tylko przeczytam:)

    enedtil
    Hehe polowałem na niego z pół roku może:) Co do Carda to o Pamięci ziemi słyszałem takie sobie opinie, za to Gra Endera – wierz mi – jest genialna:)
    Ja się z Hobb nie będę patyczkował i czytam statki:) Tylko nie wiem, kiedy dotrę do tej książki:)

  31. Skoro już wiem co najbardziej (prócz Coli) działa na Alka, to można już co nieco kombinować😉 My już coś wymyślimy. Nie bój się😉 A jeśli w Twoim domu jest brak wszelkiego rodzaju pułapek na mole książkowe (nawet te obce) to już połowa sukcesu.

    W takim razie coś mi się widzi, że musicie się z Młodym skumać w jednym miejscu. Swoją drogą całkiem nieźle gotuje… W końcu posiada 10lat stażu, to coś umieć chyba powinien.

    • No to teraz zaczynam czuć Twoje spojrzenie na plecach:P
      To mi przypomina, ze się głodny zrobiłem:) 10 lat stażu w… sporo:D

      • 😀 Tyle, że on musiał się nauczyć gotować, jak mama była po operacji głowy to nie mogła za bardzo nic robić, więc chcąc nie chcąc Młody (mając 7 lat) wszystko robił pod nadzorem.

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

