Podsumowanie lutego

Witam na comiesięcznym podsumowaniu! Dzisiaj będzie tanio:)

Lecimy!:) W sumie przeczytałem i zrecenzowałem 8 książek, których sumaryczna ilość stron wyniosła 2 635! Jest to o 228 stron mniej niż w styczniu. Miesiąc krótszy, więc i wynik nieco słabszy. Warto zaznaczyć, że aż 6 z nich jest autorstwa naszych rodaków.

Jakościowo luty okazał się przeciętny. Nie wystawiłem ani jednej 10 i 9. Średnia ocen wyniosła 7. Było kilka książek, które oscylowały w granicy wyższej oceny, ale zawsze coś stawało na drodze.

OK! Pogadajmy o forsie. Luty chociaż jakościowo nie wybił się niczym specjalnym, okazał się jednak niedrogi.

Sumaryczna wartość książek (według ceny okładkowej), wyniosła 261,55 zł, jest to o 84,7 zł mniej niż w styczniu. Co prawda w poprzednim miesiącu była 1 książka więcej, ale i tak wypadło zadziwiająco niedrogo.

KJS – Koszt Jednej Strony

Za jedną przeczytaną stronę (z puli książek lutowych), przyszło by zapłacić mi 10 groszy. W styczniu wskaźnik ten wyniósł 12 groszy, a w grudniu tylko 11 groszy! Tym razem wynik jest dużo niższy niż poprzednie, ale i książki przerabiałem starsze, a wtedy ceny były jednak korzystniejsze.

Najkosztowniejszymi książkami okazały się „Morderstwo pod cenzurą” i „Efemeryda”, obie z wynikiem 12 groszy/strona. Nie jest to zły wynik, szczególnie w wypadku książki Wrońskiego. Blisko 35 zł za bardzo dobry retro kryminał, to niezła inwestycja. Najekonomiczniejszym zakupem w lutym okazał się „Mars” z genialnym wynikiem 7 groszy/strona.

Czas na lutowe Podsłuchy!

Najlepszą książką miesiąca lutego zostaje… komisarz Maciejewski – „Morderstwo pod cenzurą” i „Kino Venus”. Oba kryminały Marcina Wrońskiego zasługują na uwagę, są ładnie wydane i nieźle wycenione – kupować i jeszcze raz kupować.

Najlepszą książką w kategorii CENA/JAKOŚĆ zostaje „Mars” Rafała Kosika. 29 zł za 420 stron dobrego s-f mówi samo za siebie. Do tego ładna okładka i kredowy papier, brak literówek i potknięć edytorskich. Wręcz okazja.

To by było na tyle:) Tym razem tani miesiąc. Zobaczymy jak się ma trend z VATem w marcu, ponieważ pojawi się u mnie sporo nowości tegorocznych.

Lada dzień pojawią się recencje: „Pierścienia”, „Genezis”, „Śmiejącego się policjanta” i … niespodzianka:P

Pozdrawiam!

Ave!

  1. Interesujące podsumowanie i nie mogę się doczekać nowych recenzji ;] Sama dzisiaj zaszalałam i książki z marca to juz 280zł wydanych xD

  2. Ciekawe zestawienie:). Ja nawet nie podchodzę do własnego podsumowania, bo obawiam się kwoty jaką wydaję na książki. Strach się bać:D.
    Pozdrawiam i czekam na kolejne recenzje, zwłaszcza ciekawa jestem „Pierścienia”:)

    • fri2go
    • Marzec 3rd, 2011

    Ale poszedłeś w szczegóły. Teraz już wiadomo dlaczego jest o 228 stron mniej – dużo czasu zajmuje liczenie KJS🙂

  3. Zatem można powiedzieć, że póki co, VAT nie dał Ci się we znaki🙂 Ciekaw jestem jak wypadnie podsumowanie marcowe.
    p.s. Czekam na recenzje tych hard-sf! Zwłaszcza że jedno z nich opatrzyłeś na LC dość jednoznacznym komentarzem, pozwolę sobie zacytować: „Genialna”🙂

  4. „Koszt Jednej Strony” mnie rozbroił😉

  5. Nie widziałam Twoich wcześniejszych podsumowań, więc się trochę zdziwiłam i uśmiałam, widząc Twoje jakże dokładne zestawienie.
    W życiu bym nie wpadła na to, aby policzyć ile kosztuje jedna strona książki😉.

    Czekam z (nie)cierpliwością na niespodziankę😀.

  6. Mol
    Recenzje już niedługo:) A ceny ksiazek, jakie są, każdy widzi:/

    kasandra
    Pierścień właśnie skończyłem i… jest dobrze, ale nie rewelacyjnie:) To twarde s-f, jedno z cięższych gatunkowo jakie dane było mi ostatnio czytać:)

    fri2go
    hehe KJS zajmuje jakiś kwadrans;) wprawę mam;) Jest aurat tyle mnie, ile bym zdążył w dodatkowe 3 dni przeczytać:)

    Maks
    VAT widać i czuć, ale lutowe książki są wydane dawniej, stąd brak tendencji wzrostowej:)
    Genezis jest naprawde genialna książką:)

    Varia
    hehe nie Ciebie jedną;)

    Maya
    Staram się być oryginalny:) Ja za pierwszym razem, kiedy policzyłem, że 1 strona kosztuje aż 10 gr – byłem zszokowany:)
    Niespodziewajka pojawi się 8 marca;)

  7. Niestety ceny książek poszły nieodwołalnie w górę😦 Państwo nie stara się tworzyć kulturalnego narodu, państwo wyciska z nas każdy grosz. Wielka szkoda, że nie ma w Polsce żadnych akcji krzewienia kultury, kiedyś byliśmy intelektualną stolicą Europy, wszyscy nam zazdrościli Mickiewicza, Szopena…

    A tak poza tym coś czuję, że ta Twoja niespodzianka będzie związana ze świętem kobiet zapewne😉 Już się boję ;P

  8. 30 zł za książkę nie brzmi strasznie, ale 10-12 groszy za stronę już tak. Chyba wolałam tego nie wiedzieć😛
    „Pierścień” zamierzam kupić, toteż czekam na recenzję🙂

  9. Niespodziewajka na 8 marca…
    O rany, Pablo zrecenzuje jakieś gorrrące rrromansssidło…
    Już się niecierpliwię;D

  10. Cześć!
    Z reguły omijam na blogach wszelkiego rodzaju zestawienia, nastawiając się na recenzje, ale od tego Twojego nie mogłam się oderwać. Cóż za dogłębne wyliczenia. Niesamowite. Nigdy nie wpadłabym na to żeby zainteresować się ile kosztuje mnie kupno jednej strony danej pozycji :):)

  11. arsenka
    Za niedługo okaże się, że człowiek kulturalny = człowiek zamożny, czyli nieliczny. Byłoby to co najmniej niezdrowe, ale kto wie, czy właśnie nie o to chodzi rządzącym? Ciemnym narodem łatwo jest kierować.
    Niespodziewajka, o dziwo!, mnie zaskoczyła. Na plus! Także będzie jutro recenzja – szok;)

    aleksandra
    Pierścień pojawi się w tym tyg:)
    Ja sam się zdzwiwiłem, kiedy kilka miesięcy temu policzyłem koszt 1 strony. Niektóre książki przekraczają 20 gr….

    anek7
    Otóż nie:P Ale więcej nie zdradzę:) Zabrałem się wręcz za ANTYromansidło;) Za to typowo bab… eee kobiece;)

    finkaa
    Czooołem:)
    Jam jest z wykształcenia wyższego ekonomistą, więc takie wyliczenia mam we krwi:) Na studiach upłynniało się wiadomości w roztworach alkoholopodobnych – stąd ich obecność w krwioobiegu po dziś dzień;)

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

